מקדמי דפי נחיתה בכל העולם ובכל התחומים מעלים שוב ושוב את השאלה על עיצוב נכון של דף נחיתה. במאמר זה ניגש לשאלת העיצוב בצורה הישירה ביותר ונחתוך ישר לעניין החשוב ביותר: איך גורמים לגולש להסתכל על מה שאנחנו רוצים שהוא יסתכל עליו?
ישנן טכניקות שונות ודרכים רבות לגשת למלאכת העיצוב. מדריך זה פורש בפניכם את האמצעים החזקים ביותר לעיצוב דפי נחיתה, ופותח אתכם לעולם של אפשרויות עבודה גראפית אשר יובילו אתכם מהצעד הראשון ועד ליצירת דף נחיתה מדויק, נאה והכי חשוב – יעיל!
חשוב לזכור כי נקודת המוצא שמלווה אותנו מתחילת הדרך כמו חוט השוזר את כל התכנון של הדף, היא כי בסופו של דבר דף הנחיתה שלכם צריך להוביל לפעולה. כשמסתכלים על מלאכת התכנון דרך המחשבה על אותה הקריאה לפעולה (Call To Action) שהדף מכוון אליה, יש עוגן יציב שמרכז את העבודה ומבטיח כי העיצוב של הדף יצא בצורה האידיאלית.
ועכשיו למלאכה – אלמנטים גראפיים ליצירת דף נחיתה אופטימאלי:
- שימוש ב"וויט ספייס"
שמתם לב כמה העין נמשכת לירח על-רקע השמיים?
העין שלנו נמשכת לקווים וסימנים. השארת איזור לבן או עם צבעים לא חזקים יוצרת מרחב בו העין מחפשת משהו חד להיתפס עליו. בחללים אלו ניתן להטמיע אלמנטים דוגמת לוגו או קריאה לפעולה בכדי ליצור אפקט ברור וחזק על הגולש.
- שימוש חכם בצבעים – הנטייה לבקש מהמעצב להשתמש בצבעים שאנו אוהבים היא לרוב שגויה מהסיבות הבאות:
א. הוכח סטטיסטית ומדעית כי צבעים מסוימים מעוררים באנשים באופן טבעי תחושות מסוימות.
ב. ישנם צבעים שהוטמעו בנו תרבותית כסימנים מוסכמים. רמזור הוא דוגמא לצבעים כאלו בעולם החיצוני, ובאינטרנט דוגמא מצוינת היא טקסט כחול כלינק.
השתמשו בצבעים כמו ירוק לקריאה לפעולה, וודאו שכל העמוד בצבע דומה אך בגוונים שונים, פרט לחלקים החשובים ביותר שיבלטו לעין בצבע השונה שלהם.
- טבע העיניים לצדכם – כשאנו רואים אדם עומד ומביט לשמיים, אנו נימשך לבדוק מיד על מה הוא מסתכל. השימוש בתמונה בה אדם או חיה מתבוננים לכיוון הקריאה לפעולה שלכם תגרום למבקר להביט לשם מיד בסקרנות טבעית לחלוטין.
- מסגרת מכוונת – כשיש אלמנט במרכזה של מסגרת ברורה, העין נמשכת אל המרכז כמו מגנט. שימו לב שהמסגרת שאתם משתמשים בה (לעמוד או לקריאה לפעולה) פשוטה מאוד, שלא תמשוך את העין בעצמה אלא רק תמרכז אותה, כמו מבט דרך כוונת.
אלמנטים גרפיים נוספים לדף הנחיתה שלכם:
- שימוש בחיצים – חצים הם דוגמא מעולה להתניה התרבותית שהזכרנו בסעיף 2. חץ גורם לעין לגשת בצורה אוטומטית לאובייקט אליו הוא מצביע. הוא פשוט לשימוש, נוח להטמעה בכל עיצוב ועושה את העבודה נהדר. שימוש בחצים מתאים מאוד גם לדפים עם עיצוב עדין שעיקרם הוא הטקסט. ע"י סדרה של חצים ניתן לכוון את הגולש אופן טבעי מנקודה א' ועד לקריאה לפעולה, דרך מסלול שאתם קבעתם.
- שימוש בשבילים – כשאדם צועד בשטח, הנטייה הטבעית של העין היא לחפש שביל. כשהיא מזהה כזה, האדם יצעד לעברו וילך עליו. שימוש בקווים ישרים ושבילים מנחים בעמוד יובילו את הגולש למקום שאתם רוצים שהוא יגיע, ממש כמו עם חץ רק בצורה מעט יותר רכה.
- גראפיקה רדיקלית – לעיתים מספיק להניח בזווית משהו שהעין רגילה לראות עומד ישר או למקם משהו במקום הכי לא סביר כדי למשוך את כל תשומת הלב, לעורר סקרנות ולעודד פעולה. תרשו לעצמכם לחרוג מהגבולות ותעוררו עניין רב בעיני הגולש.
לסיכום, אמצעים גראפיים אלו מאפשרים לכם להוציא את המקסימום האפשרי מעמוד הנחיתה שלכם. שילובם בצורה יצירתית, אלגנטית וחכמה תייצר אחוזי המרה גבוהים במיוחד לכל עסק ולכל אתר. בהצלחה!