כמעט כל מי שבנה את דף הנחיתה הראשון שלו למד על בשרו שכל ההתחלות קשות וקשה להגיע לאחוזי המרה מרשימים. ואכן, בניית דף נחיתה מצליח וממיר היא לא עניין של מה בכך, אבל אם נלמד מן הטעויות שלנו, נוכל לשפר את הדפים שלנו ללא היכר ולהגיע לאחוזי המרה טובים.
עיצוב לא מספיק מושך
עיצוב לא מספיק מושך הוא אחד מהמכשולים המהותיים ביותר של דפי נחיתה לא טובים. נכון, כולנו רוצים שדף הנחיתה שלנו יעלה מהר, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על העיצוב… חשוב להתאים את צבע הטקסט לצבע הרקע כך שיהיה קונטרסט מספיק גבוה, לדאוג למספיק מרווחים בין האלמנטים השונים בדף ובעיקר להשתמש בתמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה שחושפות את המוצר או מציגות את השירות אותו אתם נותנים באור חיובי. קיראו עוד על קווי יסוד של דפי נחיתה מוצלחים.
אין מספיק בידול במסר השיווקי
האם המסר השיווקי שלכם באמת מבדיל אתכם מאחרים? חשבו לא רק על מאפייני המוצר או השרות, אלא גם מה הוא יכול לתת ללקוח הפוטנציאלי שלכם שהמתחרים לא…אם לא תהיו מספיק ספציפיים ותסבירו לגולש למה לבחור רק בכם, הוא יחפש לפי פרמטרים שיפגעו בכם כמו הצעות זולות יותר או כאלו שקרובות יותר לאזור המגורים שלו. מנגד, מסר שיווקי חד וברור יעזור לכם להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ולכן גם את המכירות.
הקשר בין עמוד הנחיתה למודעה או מקור התנועה
הקשר בין עמוד הנחיתה למודעה של Google Adwords לא חשוב רק בשביל ציון האיכות של גוגל (ולכן קשר הדוק יותר יכול להקטין עלויות בקמפיין), אלא גם ובעיקר עבור הגולשים שמגיעים מן המודעה בגוגל או מקור תנועה אחר. אם גולש רואה הבטחה למוצר או שירות מסוים במודעה עצמה ומקבל מידע לא קשור או קשור באופן רופף (לדוגמה, הוא מחפש עורך דין הוצאה לפועל ומקבל מידע כללי על המשרד שלכם), הוא יאבד אמון בכם או שפשוט לא תצליחו לענות על הצרכים שלו.
קריאה לפעולה לא מספיק ברורה
קריאה לפעולה היא אולי האלמנט הכי חשוב בדף וניתן ליצור אותה באמצעות מספר אלמנטים שונים :
• שימוש בפנייה אישית ולא דווקא בלשון ציווי ("מחכים לשמוע ממך" במקום "לחצו עכשיו"…)
• הצבת טופס בולט עם שדות גדולים ומרווחים באחד מצדי הדף
• אולי האלמנט הכי חשוב – כפתור שליחה בולט לעין בצבע חזק שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו
אם אחד מהאלמנטים האלו חסר או לא מוצג בצורה בולטת מספיק, הרי שתאבדו חלק גדול מן הקהל שלכם, אם בגלל שהגולש לא השתכנע מדוע כדאי לו ליצור קשר עמכם, ואם בגלל שהוא לא יודע מה צריך לעשות כדי לבצע זאת. כמו כן, אל תיצרו כמה קריאות לפעולה באותו הדף כמו למשל הצטרפות לכל רשת חברתית שיש לכם בה פרופיל…
יותר מדי טקסט או פחות מדי טקסט
זכרו מי קהל היעד שלכם והתאימו את אורך הטקסט אליו. למשל, אם אתם מוכרים מתקן בר מים שהוא מוצר מאוד "כללי", הטקסט שילווה את דף הנחיתה צריך להיות קצר וקולע ולתאר בקצרה את התועלת שהגולש יכול להפיק מן המוצר או השירות שלכם, ואולי גם את המחיר. לעומת זאת, אם מדובר בעמוד נחיתה להוצאת דרכון זר או לתביעת כספים ממדינות זרות, אולי כדאי לתאר את התהליך יותר בפירוט, לתאר את השירותים השונים שהמשרד נותן ולהוסיף גם תודות מלקוחות מרוצים בצורת תמונות או עדויות. מידע נוסף על יתרונות של תכנים ארוכים תמצאו כאן.
יותר מדי הסחות דעת
דף נחיתה הוא לא רשימת מכולות, אבל גם לא מאמר מדעי – נסו לשמור עליו כמה שיותר ממוקד. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא לקשר את המודעה או הקמפיין שלכם לדף עמוס במידע באתר. בדף כזה יש לרוב יותר מדי טקסט או אלמנטים ששייכים לאתר עצמו (למשל תפריטים). לכן, קשה למצוא בו את הטופס המתאים ליצירת קשר או את הקריאה לפעולה, מה שמוביל לאחוזי המרה נמוכים במיוחד (אגב, דפי נחיתה נקראים דפי נחיתה בדיוק בגלל שאלו הם דפים מיוחדים שנוחתים בהם ולא דפים בתוך האתר שלכם).
הסחות דעת אחרות יכולות להיות למשל קישורים לא רלבנטיים, חזרה על פרטי יצירת הקשר או יותר מדי דרכים ליצירת קשר וגם יותר מדי תמונות בדף שמקהות את המסר העיקרי אותו אתם רוצים להעביר.
אם אתם מרגישים שכל זה גדול עליכם, ניתן ניתן להיעזר בשירותים מקצועיים של שיווק באינטרנט או להתייעץ עם חברה המתמחה ביצירת דפי נחיתה ממירים.