אתר אינטרנט שבעליו מבקש ליהנות מנראות גבוהה במנועי החיפוש (גוגל, בינג ודומיהם), צריך לבצע מספר פעולות של קידום אתרים – ביניהן להשקיע בתוכן בעל ערך למשתמש, לבנות פרופיל קישורים איכותי ומגוון וכדומה.
גם לעיצוב האתר יש קשר הדוק לנראות שלו במנועי החיפוש – ואם אתם מעצבי אתרים או בעלי אתרים המעוניינים לשפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, ריכזתי עבורכם המלצות מזווית של מומחה קידום אתרים בקטע צנוע כמובן ????
- בחירת חברת אחסון אתרים ושם דומיין
לפני שאתם מבצעים את הבחירה בחברת אחסון אתרים, עליכם לקחת בחשבון את מאפייני העסק והאתר: עם איזה שיעור של תנועת גולשים יצטרך השרת שלכם להתמודד? האם חברת האחסון מציעה שירותים נוספים, כגון גיבויים, אבטחה, תמיכה טכנית? מהן עלויות החידוש ולאחר איזו תקופה?
גם בחירת שם דומיין היא אחת ההחלטות החשובות בבניית אתר. אם תבחרו שם דומיין שכולל בתוכו מילת מפתח או מיקום – מה טוב. אם לא, לפחות הקפידו שהשם יהיה קל לזכירה וישקף נכונה את קולו וטבעו של העסק. לפני שאתם רוכשים דומיין חדש, בדקו את העבר שלו כדי לוודא שהוא לא "מוכתם" במוניטין שלילי. ואם כבר יש לכם דומיין, זכרו לחדש את הרישום בסוף התקופה (מומלץ ליצור התראה אוטומטית שתזכיר לכם לעשות זאת במועד החידוש הבא), משום שאם תשכחו לעשות כן, הדומיין עלול להירכש על ידי מישהו אחר שייהנה מפירות קידום האתר שלכם…
- מערכת ניהול תוכן
מערכת ניהול תוכן (CMS, ראשי תיבות של Content Management System), מאפשרת למשתמשים לנהל ולארגן טקסט, תמונות, סרטונים, קישורים וסוגים נוספים של מידע ותוכן באתרי אינטרנט.
לא פשוט לבחור מערכת ניהול תוכן שתתאים במדויק לצרכים של כל אתר. לכן בצעו תהליך חשיבה והגדירו מה חשוב באתר (ומה פחות חשוב). דעו את הצרכים שלכם, וכיצד מערכת ניהול התוכן יכולה לענות לכם עליהם.
מה מערכת ניהול תוכן צריכה לעשות עבורכם? היא אמורה לאפשר לכם ליצור, למחוק, לערוך ולארגן את העמודים השונים באתר ואלמנטים שונים של תוכן בהם, עד לרמה של כותרות, רשימות וקישורים; לסייע לכם להטמיע אפליקציות צד שלישי באתר, כגון צ'אט, פורום ואפשרויות תגובות; לאפשר הרשאות גישה שונות למספר משתמשים על פי רמת הצורך שלכם באפשרויות עריכה ושינוי; לנהל מספר אתרים במקביל על גבי מערכת ניהול תוכן אחת – ועוד.
- ניווט ידידותי למשתמש
אם למשתמש כלשהו קשה להתמצא באתר שלכם, קיים סיכוי ממשי שהוא יעזוב ולא יחזור לעולם. על מנת לצמצם את הסיכוי לכך, שימו את עצמכם בנעליו של גולש באתר ונווטו כאילו זו הפעם הראשונה שאתם מבקרים בו. כך תוכלו למצוא נקודות בעייתיות שתוכלו לשפר. אגב, אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפר את הניווט באתר היא באמצעות הוספת סרגל ניווט מסוג "פירורי לחם" ומפת אתר בתחתית כל עמוד.
- אתרים רספונסיביים
היום כבר ידוע לכל שהשימוש בסמארטפונים וטאבלטים לצורך גלישה ברשת הולך וגובר בהתמדה, ולמעלה מ-95% ממשתמשי המובייל נוטים להעדיף חיפוש של מוצרים ושירותים במכשיר הנייד שלהם. על מנת שניתן יהיה למצוא את האתר שלכם, ודאו שהעיצוב שלו רספונסיבי – דהיינו, מתאים את העיצוב שלו לגודל המסך שבו הוא נצפה, כך שניתן לצפות ולגלוש בו באופן מיטבי במחשב נייח, מחשב נייד, סמארטפון וטאבלט בכל גודל שהוא.
- בחירת פלטת צבעים אפקטיבית
בחירה נכונה של צבעים לעיצוב האתר יכולה להשפיע באופן משמעותי על אחוזי ההמרה, ומכאן על הצלחתו של האתר. יש לבחור את הצבעים כך שיתאימו ליתר העיצוב (למשל אם כבר קיים לוגו לעסק וכעת מחדשים את פניו של האתר), וכך שימשכו תשומת לב, יקבצו אלמנטים דומים באתר, יעבירו מסר כלשהו לגולשים ובאופן כללי ישפרו את המראה החיצוני של האתר. כמו כן יש להקפיד על נוחות קריאת הטקסט, עקביות ואסתטיות כללית.
- זמני טעינה קצרים
גולש שמגיע לאתר שלכם מצפה למצוא בו משהו, ומוטב שזה יקרה כמה שיותר מהר. זמני טעינה ארוכים מדי עשויים לגרום לתסכול ולגרום לגולש לצאת כלעומת שבא, והכוונה היא לשברירי שניות בלבד. בקישור הזה תוכלו לבצע בדיקה פשוטה של משך טעינת האתר שלכם על ידי כלי חינמי של גוגל ולקבל המלצות פשוטות לקיצור זמני הטעינה.
בנוסף כדאי לבצע מעת לעת בדיקות נוספות של מהירות האתר ולבצע מקצי שיפורים בעת הצורך, על מנת לשפר את שביעות רצון הגולשים ואת חוויית המשתמש באתר.
- מפת האתר
מנקודת מבט של קידום אתרים בדרך כלל נהוג לדבר על תועלת רבה של מפת אתר בהקשר של סריקתו על ידי מנועי החיפוש. עם זאת, מפת האתר יעילה מאוד גם עבור הגולשים עצמם, שכן היא מאפשרת להם למצוא כל עמוד באתר בקלות. יש לה גם ערך מבחינת פיזור ערכם של הקישורים הפנימיים באתר, ובמילים אחרות – מומלץ למקם קישור למפת האתר בתחתית האתר שלכם.
- שאפו ללכוד את תמצית המותג
מיתוג הוא חלק קריטי בתהליך של הקמת אתרים קטנים כגדולים, ויצירת מודעות למותג שלכם בקרב קהל היעד הוא חלק בלתי נפרד ממטרתו של אתר אינטרנט. הקפידו למקם את הלוגו, למשל, באופן בולט בכל העמודים באתר, והשתמשו בצבעי המותג לכל אורך הדרך. חשוב שהגולשים יוכלו לזהות את המותג באמצעות התמונות, פלטת הצבעים, הטיפוגרפיה וכן הלאה.
- שילוב הרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות הן לא רק מקום מפגש לחברים שבו אפשר לעשות זה לזה לייק, אלא זירה עסקית רוחשת הזדמנויות. על מנת לנצל כראוי את כוחן של הרשתות החברתיות, עליכם לשלב אותן באתר שלכם באופן שימקסם את החשיפה שלכם ברשת – למשל באמצעות סרגל ייעודי בראש, בתחתית או בצד כל עמוד, מעוצב באופן פשוט ונוח שיקל על הגולשים לשתף תוכן מן האתר ברשת החברתית החביבה עליהם.
- לקוחות ממליצים
המלצות מפה לאוזן הן שיטת שיווק מסורתית שעובדת היטב גם בימינו, ובשימוש נכון ניתן להשתמש בהמלצות של לקוחות קיימים על מנת לגייס לקוחות חדשים. קחו למשל לקוח שמספר שהוא קיבל מכם שירות מצוין, נהנה מן המוצרים ומשירות הלקוחות – ושימו את ההמלצה שלו בחלק ייעודי באתר שלכם. ככל שההמלצות תהיינה כנות ומפורטות יותר, כך גדלים הסיכויים שגולשים חדשים ישתכנעו מהן ויהפכו ללקוחות בעצמם.