מאמר זה מיועד לכל מי שמשתמש בדפי נחיתה לצורך גיוס לקוחות חדשים ורואה כי אחוז ההמרה שלו – גולשים שהופכים ללקוחות, אינו גבוה כפי שהיה רוצה.
בואו ניגש ישירות ללב העניין: ההבדל העיקרי בין דף נחיתה ש"ממיר" (הופך גולש ללידים ומשם ללקוחות) לדף נחיתה שלא ממיר הוא האמון שיש לגולש המבקר בדף הנחיתה / באתר. נכון, העיצוב חשוב, המיתוג חשוב, נוחות השימוש חשובה, וכו'. אבל אם חושבים על זה לרגע, מה עושים כל אלו, ועוד הרבה פרטים קטנים אחרים, אם לא יוצרים אמון? במילים אחרות, אם הצלחתם לייצר תחושת אמון בלב הגולש, הוא יהפוך ללקוח שלכם. לכן, זו צריכה להיות המטרה שלכם. בעלי עסקים אינטרנטיים שהבינו את העניין כבר עושים חיל עם אחוזי המרה מדהימים. אז הנה הדרך כיצד לעשות זאת.
המודל המנצח: KLT – Know – Like – Trust
להכיר – לחבב – לחוש אמון
מחקר אינטרנטי באתרי מכירות בדק ועקב אחרי הרגלי גלישה וצרכנות, והמסקנות היו ברורות: גולש שמגיע לאתר ומחבב אותו, ואז נתקל בו שוב ושוב, מתחיל לחוש אמון באתר. כשיש אמון, קל מאוד לנעול את המכירה, והגולש נהיה לקוח.
אחת המסקנות היא שהמפגש הראשוני של הגולש עם האתר לא ייצור מכירה, אך הוא בהחלט יכול להכניס את הגולש למסלול הנכון כדי להפוך ללקוח. כדי שהאמון ייווצר הגולש צריך לפגוש אתכם שוב ושוב, או במילים אחרות, צריך להיווצר קשר ארוך טווח, מעין מערכת יחסים בין הגולש, לאתר, ולמוצר.
אחת הדרכים העיקריות ליצירת קשר היא ברשימת-תפוצה, אליה הגולש בוחר להירשם בעקבות הרושם הראשוני החיובי. כדי שגולש לא יעשה פניית-פרסה וימשיך הלאה למתחרים, צריך לגרום לו לחבב אתכם ממבט ראשון.
הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא ע"י עמוד נחיתה חכם, כזה שגורם לגולש לתת את הפרטים, ובעצם להפוך ל"ליד". דף נחיתה איכותי יכול לעשות את כל ההבדל, ולהכריע את הכף לטובתכם. אם העמוד הראשון שהגולש פוגש כשהוא מגיע אליכם עונה לו על הציפיות ויוצר אצלו את התחושות הנכונות – הוא בדרך להפוך ללקוח שלכם!
איך התהליך עובד
התהליך שנולד מהמחקר האינטרנטי הנ"ל פשוט, מדויק להפליא, ועובד בצורה מדהימה. אתם מציגים לגולש דף נחיתה איכותי וחכם. הוא חש משהו חיובי כמו סקרנות, עניין או חיבה, ונרשם לרשימת התפוצה שלכם. בהמשך הוא מקבל סדרת מסרים, אשר מיועדים כולם לגרום לו לחבב אתכם, לבנות אמון בכם, וליצור אצלו קישור חזק בין המוצר שלכם לבין האתר שלכם, בעצם למתג אתכם מבחינתו כברי-סמכה בתחום שלכם.
לאחר סדרת המסרים, והרבה פעמים אף לאחר מייל אחד או שניים, הגולש כבר עבר תהליך, והוא מוכן לרכישה. כל פעם שהוא נזכר במוצר או בשירות הספציפי שהוא רוצה, הוא נזכר גם באתר שלכם. בעצם, האתר שלכם והמוצר שהוא רוצה מחוברים מעכשיו בראש שלו.
בכדי ליצור אמון בעזרת רשימת התפוצה, אתם צריכים לזכור כי המסרים שלכם חייבים להיות בעלי ערך. הגולש שנרשם לרשימת התפוצה שלכם מראה עניין ראשוני, ורוב הסיכויים שהוא יפתח את המייל שתשלחו לו. המייל חייב להיות כתוב במחשבה תחילה, והוא חייב להרגיש שיש ערך במה שהוא קורא, וכתיבת מסרים חכמים ברשימת דיוור היא אומנות בפני עצמה.
ראוי לציין כי ישנם עוד פרטים חשובים, כגון מערכת רכישה נוחה ונעימה לעין, ותהליך נוח לרכישה, ונטול כל תקלות ובאגים. גם כאן, הסיבה העיקרית היא כדי שהגולש לא יאבד את האמון שנבנה, דבר שיכול לקרות בקלות אם לא שמתם לב לפרטים הקטנים.
ההמלצות שלנו לדף נחיתה שמייצר אמינות והופך גולשים ללקוחות
- בראש ובראשונה, נסו לדמיין מהם החסמים העיקריים בשוק שלכם – בעיניי הלקוח – ומה הוא מרגיש כלפי הענף באופן אמוציונאלי. זה יסייע לכם לענות על הנקודות הללו
- בכותרת דף הנחיתה הזדהו עם הבעיה / הצורך של הלקוח באופן רגשי ואמיתי. לדוגמא: דף נחיתה לסדנת בישול – "מעוניין לדעת איך לבשל ארוחת ערב שישי מדהימה?"
- השתמשו בתועלות – מה יוצא ללקוח מהשימוש במוצר
- שימו חותמות איכות, עדויות של לקוחות, לוגו, מספר טלפון באופן ברור ונגיש
- העניקו אחריות למוצר / שירות שלכם
- ספקו תוכן מושך ומעניין
- השתמשו בעיצוב שתואם את הקו העיצובי של העסק שלכם
- השתמשו בתמונות של אנשים ולוגואים של לקוחות
בהצלחה!