אם הגעתם למאמר זה, אנו מניחים כי אתם כבר מבינים את חשיבותו של דף נחיתה איכותי ואתם בטח תוהים איך לגשת לעניין בצורה הטובה ביותר. בכדי לעצב דף נחיתה מוצלח שממיר את המבקרים שלכם ללידים ובהמשך גם ללקוחות, יש מספר אלמנטים קריטיים ואותם נחשוף כאן במאמר, לשירותכם.
אנו ממליצים לקחת את הזמן ולקרוא את המאמר בעיון. היכרות עם האלמנטים הללו יהפכו את דף הנחיתה שלכם להצלחה וייתנו לעסק האינטרנטי שלכם את הדחיפה שהוא צריך. נתחיל עם הקווים המנחים לבניית דף הנחיתה ונמשיך עם שאלות בסיסיות שחשוב שתשאלו את עצמכם לפני שאתם ניגשים למלאכה.
הקווים המנחים לכתיבה שיווקית בדף נחיתה:
- "דע את המתחרים" – תחרות היא ברכה בשוק החופשי, אך חשוב לזכור שצריך לשים לב לכל האלמנטים הבאים מתוך נקודת הייחוס העיקרית ושמה – "בידול". דעו מה המתחרים מציעים, מצאו כיצד אתם שונים וטובים מהם ומנפו את ההבדל בדף הנחיתה שלכם ובעסק שלכם באופן כללי.
- המסר העיקרי הוא פתרון לבעיה – אתם חייבים לזהות בצורה חדה ומנוסחת היטב מהו הצורך/ "בעיה" של הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולענות עליה במשפט מחץ, שיוביל את המערכה על ליבו לצד שלכם. רצוי שמשפט זה יהיה בכותרת העמוד ובנוסף גם בגוף העמוד במיקום חכם ובהתאם לעיצוב. בכלל, רוב הטקסט צריך לתמוך ברעיון העיקרי כדי לבסס אותו בראשו של הגולש.
- צור אמון – כדי שגולש יהפוך ללקוח הוא חייב להכיר, לחבב ולחוש אמון בכם ובמסר של דף הנחיתה שלכם לפני שהוא מבצע רכישה. נתון זה מיושם באמצעות עיקרון ה-KLT (know, like, trust), המבוסס על מחקר מקיף בתחום השיווק. דף נחיתה יכול להכיל עדויות של לקוחות, פרסים שקיבלתם, ציטוטים מכתבות, וכו'. אלו רק חלק מהאלמנטים שהופכים דף נחיתה למוצלח, הגורם לגולש לתחושה של אמון. (לקריאה נוספת על עיקרון הKLT לחצו כאן)
- קריאה לפעולה ברורה (!!) – בעמוד נחיתה הקריאה לפעולה חייבת להיות פשוטה, ברורה ומשכנעת, במיקום נכון וללא כל גלילה במסך. מהשארת פרטים, דרך לחיצה על לינק ועד הורדת תוכנה- לא משנה מה אתם מציעים, זה חייב להיות ברור כשמש ומזמין במיוחד.
- מלל קצר וקולע – הרבה מלל יוצר בלבול או חוסר עניין וגורם למבקרים לעזוב. צרו טקסט מדויק, פשוט ונעים לקריאה שמעביר את המסר שלכם בצורה חדה וברורה.
שאלון הכנה לכתיבה השיווקית של דפי נחיתה:
אם נעבוד בצורה מסודרת נוכל למנף את הכוח שלנו ובכך לעשות הרבה יותר. לכן, כשאנו ניגשים לעבוד עם לקוח, הצעד הראשון שאנו עושים הוא לשלוח לו שאלון מפורט שיעזור לו ואח"כ גם לנו, להבין בדיוק מה הוא צריך ומה הדברים שמאפיינים אותו.
אנו ממליצים לכם למלא שאלון זה ולבדוק האם אתם שואלים את עצמכם את כל השאלות החשובות והנכונות. וודאו כי יש לפניכם רשימה ברורה ומסודרת של האלמנטים איתם אתם הולכים לעבוד ושברור לכם לחלוטין מדוע בחרתם בכל אלמנט. התשובות צריכות להיות ברורות ככל הניתן בכדי לאפשר בניה חכמה של דף נחיתה מנצח.
להלן דוגמאות לשאלות מפתח משאלון ההכנה לכתיבה שיווקית של דף הנחיתה:
- מה תרצו שהגולש ירגיש לגבי השירות שאתם מציעים?
- איזו פעולה תרצו שהגולש יעשה? (ייצור קשר, ירשם לרשימת תפוצה, וכיו"ב)
- מה התועלות של המוצר/שירות שלכם?
- מיהו לדעתכם קהל היעד שלכם?
- מה גורם לקהל היעד שלכם להתרגש, לחוש אמון, לחבב משהו?
- האם הלקוח הפוטנציאלי מגיע עם דעה-קדומה על הענף, המוצר או השירות שאתם מציעים?
אלו הן רק מספר דוגמאות לשאלות מפתח, בלעדיהן לא ניתן לייצר דף נחיתה מוצלח. התשובות לרשימת השאלות בשאלון שלנו מייצרות מסמך ליבה, שפורש בפנינו את הסיפור מאחורי הענף והעסק, ופותח בפנינו דלת ליצירת אסטרטגיה חכמה במיוחד ולאחוזי הצלחה מסחררים.
לסיכום: כתיבה שיווקית לדף נחיתה עם מסר מבודל שמציף ועונה על בעיית הלקוח, קורה לפעולה ויחד עם זאת קצר וממוקד – הוא דף נחיתה שעשוי לייצר לכם הרבה לקוחות חדשים. בהצלחה!