מכירה איכותית מתחילה בדף נחיתה איכותי וגם ההפך. דף נחיתה שמייצר הרבה לידים (פניות) לא בהכרח מייצר לנו את שיחות המכירה הנכונות. השתמשו במסרים שעובדים בשיחת המכירה שלכם כדי ליצור את דף הנחיתה היעיל והמכירתי ביותר
למה דף נחיתה?
כיום עסקים רבים יותר מבינים את הצורך בשימוש בדפי נחיתה לקמפיינים שהם מנהלים בגוגל ואף בונים דף נחיתה לכל שירות ומוצר באופן ממוקד על פי קהלי היעד שלהם וביטויי מילות המפתח אותם הם מקדמים. הרבה דפים "רצים" באינטרנט חלקם טובים וחלקם פחות, אך מה שעושה את ההבדל בין דף נחיתה עם ביצועים גבוהים לדף נחיתה עם ביצועים ירודים זה המלל השיווקי שלו, הרושם הראשוני שהוא יוצר, האווירה שהוא יוצר וכן הלאה. אנו למעשה מביטים בתהליך של גיוס לקוח חדש באמצעות דף נחיתה. והתרשים הבא מתאר לנו תהליך נכון ואידאלי:
דף נחיתה איכותי
כשלקוח פונה אליי על מנת שאבנה לעסק שלו דף נחיתה מנצח, אני בדרך כלל מתחיל בשאלה: מי עושה אצלכם את שיחה המכירה כאשר ה"ליד" (פנייה של לקוח פוטנציאלי מדף נחיתה) מגיע? ואז אני שואל אותו: "ספר לי בדרך כלל מה שואלים, מה אתה שואל, ומה אתה עונה, מה התגובות ומה ההתנגדויות שאתה נתקל בהן במהלך שיחת המכירה?" – כל הנתונים הללו מתוך שיחת המכירה יאפשרו לנו לבנות דף נחיתה מכירתי שמסייע אף הוא בתהליך המכירה וממנף אותו. וזאת על ידי כך שנדע מה הלקוחות הפונים מצפים לשמוע או מעוניינים לשמוע מאיש המכירות מניסיונו,(מה גם הם לא אוהבים לשמוע…) מה רוכש את אמונם, עם איזה סטיגמה על הענף שלך הם באים אם בכלל, האם אתה מציין את הערך המוסף שלך ומבדל את עצמך משאר המתחרים. אנחנו בעצם מסתכלים עד הדברים שקורים בשיחת מכירה כדי לברר מה קורה מתחת לפני השטח כדי להעלות זאת במידת הצורך בדף הנחיתה. אותם דברים שקורים בשיחה מכירה צריכים לבוא לידי ביטוי בדף הנחיתה במידה כזאת או אחרת.
ליד איכותי יותר
אז מה זה ליד איכותי בכלל? ליד איכותי זה לקוח רלוונטי שהשאיר פרטים תקינים בדף הנחיתה כדי שנוכל ליצור איתו קשר. זה הבסיס של העניין. אבל מה זה ליד איכותי מעבר לכך? ובכן, אנחנו רוצים שאותו ליד/פונה שהשאיר את הפרטים שלו לאחר חיפוש בגוגל ולאחר בחינת המתחרים שלנו – אנחנו רוצים לייצר בידול, אנחנו רוצים לדעת שכשהוא מתקשר אלינו הוא ידע להבחין ביננו לבין המתחרים. כן, שיחת המכירה יכולה לשנות המון במקרה הזה, אבל נגיע לזה בהמשך. התחושה הטובה, והאמינות הגבוהה שיצרנו בדף הנחיתה, ההצעה האטרקטיבית וכן הלאה צריכים להיות בראשו ובמחשבתו של אותו ליד כשהוא מגיע אלינו – וכך אנחנו בעצם דואגים שהליד הזה יהיה איכותי. כפי שפירטנו מקודם ניתן להשתמש גם באלמנטים של שיחת מכירה איכותית ולקחת משם רעיונות לדף הנחיתה ואפשר גם להשתמש בשאלון דף הנחיתה המיוחד שבנינו על מנת לקבל כיוון ומושג כלליים לגבי מה אנחנו רוצים לכתוב בדף הנחיתה כדי שילווה את הלקוח עד לשיחת המכירה. עוד דברים שמומלץ לעשות כדי לייצר ליד איכותי: דף נחיתה מרשים ומקצועי, שילוב המלצות בדף הנחיתה (מה אנשים אומרים עלינו ולא רק מה אנחנו אומרים על עצמנו) בנוסף אם אתם עובדים עם מיילים אוטומטיים, דרך מערכת דיוור כזאת או אחרת, מומלץ להשתמש באופציה הזאת כדי לשמור על קשר עם אותו ליד ולשלוח לו מייל כדי לחזק העובדה שהוא פנה אליכם והתעניין ואף להודות לו – ולתזכר אותו גם באותו במייל – למה כדאי לו לבחור דווקא בכם.
מכירה איכותית יותר
הכל מתחיל ונגמר במכירה איכותית אבל כפי שאתם רואים – לזה קודמים צעדי השיווק באמצעות דף נחיתה ממותג ואפקטיבי. חשוב כי איש המכירות שלכם יכיר את הדף הנחיתה היטב וייעזר בו כדי לחזק את הדברים איתם הגיע הלקוח מהדף. דף נחיתה הוא כלי שימושי בתהליך המכירה שכן אנחנו חוזרים על חלק מאותם מסרים בשיחת המכירה ונותנים עוד ערך לאותם מסרים מעולם התוכן של העסק ומחזקים אותם. קבלו מאיש המכירות שלכם פידבקים לגבי אופי שיחות המכירה כדי לשפר את יחס ההמרה בדפי הנחיתה שלכם. תוכלו ללמוד הרבה משיחות המכירה כדי לעשות שינויים ושיפורים בדף הנחיתה לצורך מקסום התהליך אותו תארנו.
ולסיום כמה כלים שיכולים לעזור לכם לבנות דף נחיתה שיקפיץ לכם את המכירות:
מה לקוחות רוצים לדעת כשהם מגיעים לדף נחיתה?
שאלון לדף נחיתה – ככה תבנו דף נחיתה מנצח