Fotolia_60979325_L

בניית דף נחיתה: 8 טיפים לבניית דף מנצח

רוצים לבנות דף נחיתה שמייצר פניות ועושה את העבודה? הדרך לבניית דף נחיתה מנצח - עשה ואל תעשה

אילו צעדים חשובים עליך לעשות בעיצוב דף נחיתה? איך לגרום לגולש המגיע לדף הנחיתה להשאיר את פרטיו מבלי לעזוב? בניית דפי נחיתה – המדריך המלא

1. מטרת דף הנחיתה: הגדר פעולה אחת ברורה

דאג לבקש מהלקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה אחת ברורה

בסיכומו של דבר אנחנו מעוניינים שהלקוח הפוטנציאלי שמגיע לדף הנחיתה יבצע פעולה כלשהי. הפעולה שתעדיף שהוא לא יעשה זה לצאת מהדף מבלי לבצע את אותה הפעולה אשר הגדרת למטרת דף הנחיתה. בראשית תהליך בניית דף נחיתה יש לקבוע איזו פעולה אחת אנו מעוניינים שהגולש יבצע בדף הנחיתה שלנו, האפשרויות לרוב יהיו:

> השארת פרטי הגולש ליצירת קשר טלפוני או דרך מייל (ליד)
> הצטרפות לרשימת תפוצה לצורך קבלת דיוורים שיווקיים, תוכן שנציע
> השארת פרטים לצורך רכישת מוצר או שירות
> השתתפות בכנס, אירוע ועוד…


2. מקד את הגולש: היזהר מ"ריבוי פעולות"

הטעות הנפוצה בדפי נחיתה: "ריבוי פעולות"

הימנעו מ"ריבוי פעולות" – לדוגמא: אנו מוכרים שירותי ניקיון והפעולה שהוגדרה היא השארת פרטים, יחד עם זאת אנחנו מבקשים להיכנס לאתר שלנו, לבקר בעמוד הפייסבוק שלנו, להוריד קובץ PDF, לעבור על פרופיל החברה שלנו ועוד… ריבוי הפעולות הללו מונעים מהלקוח לבצע את הפעולה הרצויה, לכן יש להגדיר פעולה אחת ברורה שעל הגולש לבצע ולא להעמיס עליו בעוד פעולות. כמו כן רצוי להתמקש בשירות אחד ותועלת עיקרית מהשירות.

"בדף נחיתה כמו במכירה אחד על אחד עם לקוח, לא נמכור ללקוח חדש כבר בהתחלה את מגוון השירותים שיש לנו להציע, אנו נתאים לו את השירות המתאים ביותר שעונה על הבעיה שלו ברגע זה"


3. אל תאבד את הלקוח: תן סיבה לביצוע הפעולה

תן ללקוח הפוטנציאלי סיבה (או סיבות) למה כדאי לו, ולמה משתלם לו למסור את פרטיו

כשאתם ניגשים לבניית דף הנחיתה, ובעיקר בשלב כתיבת הטקסט חשבו היטב – מה הסיבה שבסופו של דבר הלקוח לא ירצה לצאת מדף הנחיתה מבלי שהשאיר את פרטיו כדי שתיצור איתו קשר? איך לא תאבד את הלקוח הפוטנציאלי שכבר הגיע לדף הנחיתה?

זה לא כזה ברור שמי שחיפש "שירותי ניקיון" ויגיע לדף נחיתה של "שירותי ניקיון" בודאות ישאיר את פרטיו או יצור קשר. למה אתה שואל? ישנן מספר סיבות לחוסר הצלחה של דף נחיתה אך העיקריות שבינהן נקראת: "הסיבה" – תן ללקוח סיבה מספיק טובה כדי שישאיר את הפרטים שלו.  חשוב על הדבר הבא: מה אני צריך לומר, לעשות ואפילו לתת כדי שהגולש ירצה להשאיר את הפרטים שלו? או על מנת שהגולש יבצע את הפעולה שהגדרנו. לא יעזור כמה משכנע תהייה וכמה נוצץ יהיה דף הנחיתה שלך, הגולש של היום מחפש תמורה כלשהי בעבור הפרטים שהוא מוסר (מייל, טלפון וכיוב'), גם אם זאת תמורה סמלית כמו סרטון וידאו נחמד שתשלח לו, או מדריך קצר שתוכלו לשלוח בחינם, שירות מבוא חינמי שתוכל לתת  כדי להתנסות בשירות שלכם או בידע שיש לכם שיכול לתרום לו.

הנעה לפעולה

לכן חשוב על רעיון שתוכל לשלב בדף הנחיתה כדי לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי שהגיע אליו, שכדאי לו להשאיר את פרטיו.  להלן מספר דוגמאות  – מה תוכל להעניק ללקוחות בתמורה להשארת הפרטים:
> פגישת הדגמה חינם
> שיחת ייעוץ טלפונית חינם וללא התחייבות
> קבלת מידע בנושא למייל
> שובר הנחה, אחוז הנחה
> הטבה ייחודית
> ועוד מגוון אפשרויות – אך דאג לקשור את ההטבה תמיד לשירות אותו אתם מציעים!


4.היא לא דומה לאף אחת: טקסט משכנע, מסר מבדל

הכל אותו דבר: כל כך הרבה הצעות וכל כך הרבה דפי נחיתה יש בתחום שלך. כולם אומרים את אותם דברים. זאת הזדמנות מצוינת בשבילך למכור טוב יותר!

חשוב על הדבר הבא: מה אני יכול לומר אחרת מהמתחרים שלי? איך אני יכול למצב את עצמי ביחס אליהם בפרסום שלי? איך אתפס בפני הלקוח כ"שונה ומרענן"?

ללא טקסט משכנע ש"לוחץ" על הצורך שהלקוח מחפש לו כרגע פתרון ומבלי שתנסח טקסט המציג את השירות שלך בצורה הראויה אתה פשוט מפספס את הלקוח ואת כל המטרה שהבאת אותו לדף הנחיתה.

"התוכן שתכתבו בדף הנחיתה קובע את הצלחתו ואף יכול לתרום רבות לשיחת המכירה שתגיע בהמשך"

למעשה לפני שתיגש לעיצוב דף הנחיתה, רצוי שתגדירו את הדברים הבאים כמו בכל פרסום מוצלח:
> הגדרת קהל היעד: להבין מי זה קהל היעד מבחינת גישה למותג שלכם,לענף ובכלל  איזה בעיה השירות שלכם פותר עבורו ואיך תדגישו זאת בדף הנחיתה שלכם?


5. הכותרת היא גולת הכותרת

הכותרת הראשית של דף הנחיתה קובעת את הצלחתו – היא צריכה להיות מושכת ומעניינת מספיק על מנת שהגולש ירצה להמשיך לקרוא או לבצע את הפעולה שלשמה הבאת אותו לדף הנחיתה.

ברוב המוחלט של המקרים מומלץ מאוד ואף רצוי להשתמש במילת המפתח אותה חיפש הלקוח – בכותרת עצמה. למשל לקוח חיפש "ציוד לאירועים" ובכותרת דף הנחיתה יופיע "ציוד לאירועים" – הרלוונטיות בין החיפוש לדף הנחיתה גדלה וכך גם הסיכוי שהוא יצור איתך קשר. למעשה עסקים רבים בונים מספר דפי נחיתה שונים לכל מילת מפתח או מייצרים מאותו דף נחיתה מספר ורסיות שונות המכילות בכותרת את מילת המפתח.

שלב עם מילת המפתח בכותרת טקסט משכנע: רצוי שהכותרת תהיה ברורה, נוגעת בצורך או בבעיה שלשמם הגיע הגולש לדף שלך. כל מה שמגיע מבחינת טקסט אחרי הכותרת של דף הנחיתה – צריך לתמוך ולחזק – את הכותרת שכתבת.


6. טקסט בדף נחיתה: פחות זה יותר

אל תרבה ביותר מידי טקסט (כי זאת גם פעולה בסופו של דבר…) הטקסט אמור לכוון לפעולה שהוגדרה או/ו לתמוך בביצוע הפעולה.
השתמש בטקסט הנוסף בעיקר כדי לתמוך בכותרת ולספק תועלות ממשיות שהלקוח מרוויח מהן – למשל:
> 20% הנחה לנרשמים עד סוף חודש אפריל
> בין הנרשמים תערך הגרלה ל….
> בונוס לנרשמים – שובר זוגי לספא לנרשמים עד סוף חודש אפריל

ועוד הרבה אפשרויות רבות ומגוונות, זכרו תמיד לחבר את ההטבה לשירות שלכם.

7. גרפיקה: עיצוב שקולע למטרה

> דאג שהגרפיקה תתמוך במסר – כל גרפיקה וכל מה שיש בדף נחיתה חייב לתמוך ברעיון ובטקסט של דף הנחיתה
> דאג שלא יהיו הסחות דעת – אל תוסיף גרפיקה או וידאו שרק מאריך את ביצוע הפעולה. אם החלטתם לשים וידאו רצוי שתמעטו בטקסט!
> "כל המוסיף גורע" בהרבה פעמים תוספות גרפיות מסוימות רק גורמות לדף הנחיתה להראות לא מושך
> דאג שהטופס ליצירת הקשר יהיה ברור ובולט ושהגולש לא יצטרך לגלול כדי להגיע אליו


8. מבחן התוצאה: בדקו את דף הנחיתה שלכם

> שלח את דף הנחיתה לחברים, מכרים וקולגות וקבל את דעתם
> העלה את דף הנחיתה עם דף נחיתה נוסף, עם נוסח שונה כדי לבדוק מי מהם יותר "תופס" ומניב רווחים
> המשך לשפר ולחזק את דף הנחיתה: בדוק בעזרת הכלים של גוגל לבדיקת דפי נחיתה, איזה דף עובד יותר
> קבל פידבקים מלקוחות שהגיעו אליך מדף הנחיתה ושאל אותם מה הם הכי הרבה אהבו

בהצלחה בבניית דף הנחיתה!

דפי נחיתה מנצחים
זה מה שאנחנו עושים
כבר 12 שנים!

לשיחת היכרות השאירו פרטים
[gravityform id=6 title=false description=false ]

כיף לשתף...